Tio timmar

Det tog totalt tio timmar att få pli på trädgårdshörnan. En rosenspirea skulle behöva flytta ut på hörnet, men det är verkligen helt fel säsong för det så det får bli till våren. Stackaren växer numera innästlad bland flocknäva och en häggmispel.. Egentligen skulle alla plattor behöva läggas om också, men det lär inte hända. Hade behövt sättsand för att få ordning på det och det har jag ingen. Nåväl, det är vad det är. Trädgårdshörnan utnyttjas i alla fall, så jag får väl vara glad över det!

Jag har en drös slokande daggkåpor på balkongen nu och ett fåtal stjärnflockor. Det var ju inte precis mycket till jordklump jag fick upp när jag skoningslöst tog upp de plantor som hade självsått sig mitt i plattläggningen. Plantorna har visserligen fått fin jord, men det är en stor omställning för dem att hamna på en varm balkong och med stört rotsystem. Jag hoppas de klarar sig ändå. De står åtminstone på de skuggigaste ställena.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Växter/trädgård. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Tio timmar

  1. Jea skriver:

    PSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSST! Jag har en sval trädgård med mycket skugga…. Det går även att placera krukor där om man vill flytta dem igen sen. ;D

Kommentera

