Sparring är hyfsat kul igen

Jajemän, sparring har blivit rätt kul igen! Det är förmodligen en kombination av att vi tar det lugnt, jag är mer avslappnad, glömmer inte att röra på mig och känner mig helt enkelt inte så usel längre. Härligt härligt! Vi hade sparring både i måndags och idag. I mångdags körde jag mot H och vi lyckades krocka med knäna vid ett tillfälle, med påföljd att jag bättrade på det lilla blåmärke jag redan hade där. Idag blev det förstås ännu mer påbättrat, så nu är det svullet också. Det var inte sparringen som orsakade det idag, utan de mittsövningar vi körde innan sparringen. Skulle stå och knäa en massa. Aj, aj, aj. Men vad sjutton, vad är väl kampsport utan blessyrer!?

Träningsvärk har jag också, från gårdagens ridning. Ni hör, jag håller igång! Inget sommarlatande här inte! Passade på att plocka vinbär hos hästägaren också, så här ska göras sylt på en del och lite ska gå till ett smaskigt recept på vinbärskaka. Mums!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Hästar, Thaiboxning, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

