Hästar bakom kameran

Jag hade lovat att fotografera och filma lite under två ridlektioner. Ursprungligen skulle vi vara utomhus i paddocken, men då det regnade så slutade det med att vi fick gå bort till ridhuset. En promenad som inte var så värst rolig, då den tog 35 min och inkluderade en väldig massa lera. Nåväl, hästarna var i alla fall ordentligt uppvärmda när vi kom fram!

Det gick väl sådär att fotografera i ridhuset. Ena halvan var förfärligt mörk, medan den andra fick in en gnutta ljus från en öppen dörr. Bilderna blev väl hyfsade för att vara tagna i ridhus, men tja, jag känner mig inte precis som någon mästerfotograf. Filmsnuttarna blev också okej. Roligast är det förstås för hästägaren som har svart på vitt hur det ser ut när hon rider. Det är lätt att tycka det går bra eller dåligt när man sitter till häst, men det är först när man verkligen ser hur det ser ut som det tydligt framgår vad som behöver förbättras.

Jag fick en liten överraskning idag också! En liten present som tack för några bilder jag hade bidragit med till ett studentplakat.

Ursäkta den dåliga bilden. Jag tog den i min murriga myshörna, istället för att leta upp lämpligt ljust ställe…

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Fotografering, Hästar. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Hästar bakom kameran

  1. Jea skriver:

    Sluta ursäkta dig och inse att du är suverän på att ta bilder oavsett ljus och skärpa. Just Oskärpan i bilden gör den bara vackrare!

Kommentera

