Mer sparring

Sparring hela passet igen, men vi började med uppvärmning. Skuggsparring med hantlar! Killarna körde på 1 kg-hantlar, medan jag och S drog till med 2 kg, haha! Jag var rätt seg i armarna efteråt, men jag härdade åtminstone ut hela uppvärmningen. Jag kan inte överge de tyngre hantlarna om jag ska bygga mera muskler.

Jag hade väl egentligen velat slippa sparring igår för att låta blåmärkena gå tillbaka lite, men nu var det som det var. Vi körde först sparringträning mot mittsar, dvs den som höll bestämde vad den andre skulle göra. Sedan blev det ordentlig sparring och jag bättrade såklart på mina blåmärken. Jag fick köra mot alla utom den duktigaste och kan återigen konstatera att det är mycket roligare att köra mot tjejer i ungefär sin egen längd, än att behöva tampas med långa drasuter till killar. Deras räckvidd…ja fy tusan, det krävs inte mycket för dem att få in träffar på mig inte! Jag skulle behöva gå in riktigt nära och puckla på dem för att åstadkomma någon skada, eller vara dubbelt så snabb. Tyvärr lyckades jag vare sig med det ena eller det andra. Nåväl, jag lär mig väl så småningom.

Då vi inte hade någon som helst fys på slutet så drog jag till med lite egna övningar. Magen fick sig en liten omgång, sedan körde jag ynka 20 armhävningar på knogarna innan jag kom på att jag hellre tränade arm/bröstmuskler på annat vis. Knep en 5 kg medicinboll och körde sedan övningar för enbart triceps och blev sedan tipsad om en övning som tränade hela armarna såväl som bröstpartiet. Det lät prima i mina öron, så jag gick loss på den också. 4 x 25 av den. Jag passade även på att fråga om hur jag bäst kunde träna nackmusklerna. Det fanns ingen klockren övning att använda sig av när man var själv, men om jag har en kompis eller så som kan hjälpa mig så finns det en väldigt enkel övning att göra. Man sitter ner och låter kompisen hålla emot en del av huvudet, samtidigt som man själv försöker pressa huvudet åt det hållet. Kör 1 min per sida, det blir lagom.

 

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

