Lycka!

Lycka i dubbel bemärkelse! Thailinimentet finns återigen i lager, så jag köpte på mig en 450 ml flaska och bad till alla högre makter om att jag inte skulle råka krossa flaskan på väg hem. Det andra som gjorde mig riktigt glad var att jag fick höra från tränaren att jag sparkade mycket mer avslappnat och mycket hårdare nu. Hurra! Det kan nog bli en ordentligt fighter av mig med. 😉

Jag får naturligtvis dra hela passet också, för det var ett hårt pass. Vi var bara tre tappra själar på plats och då vet man att man kommer få jobba häcken av sig. Uppvärmningen var knäsparkar med 2 kg hantlar och inslag av knäböjningar, därefter följde säckövningar. Vi delade alla på en och samma säck; en höll och två sparkade, först den ena sedan den andra. Beroende på var man stod var det antingen höger eller vänster rundspark som gällde. Så skiftade vi platser med jämna intervall. Enstaka drickpauser slängdes in och mot slutet var det inte längre hårda sparkar som gällde, utan snabba lätta. Ni kan gissa hur varma vi var efter det! Sedan följde ”vanlig” säckträning, alltså att vi körde på varsin säck. Ibland var det enbart raka slag och rundsparkar, eller raka slag och frontsparkar. Kombinera de båda, eller köra precis ALLT, alltså alla slag och sparkar. Se till att röra på benen också så man inte stod på ett och samma ställe och roade sig. Efter den genomköraren blev det sparring, men då hoppade C in också så vi blev jämna par. Å peppar, peppar, idag kändes det rätt bra att sparras. Jag fick in fler träffar än vad jag brukar få in och tog faktiskt inte emot särskilt mycket stryk. C gav mig iof en smäll på låret som jag misstänker att det kommer bli blåmärke av, men utöver det klarade jag mig bra. Skönt!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

