Tur jag sprang igår

Jag var ute och sprang igår då det hade utlovats regn till söndagen, och ja, det regnar nu, så det var tur jag gjorde som jag gjorde! Tog en rutt jag inte har tagit förut och tog det därför väldigt lugnt, då jag inte visste hur lång sträcka jag skulle behöva hålla ut. Jag trodde sträckan var betydligt längre än min vanliga, men när jag kollade upp den så visade det sig bara vara en 8 km-runda. Snopet, med tanke på att jag var ute och sprang i 40 min. Det blir 5 min/km det, vilket är betydligt långsammare än det tempo jag brukar hålla. Fixar vanligtvis 6 km på 27 min i ”bekvämlighetstempot”  ju! Ja ja, man kan inte vara snabb för jämnan.. Dessutom hade jag gått en 5 km promenad på förmiddagen, så det blev ordentligt med motion oavsett tempo.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Träning. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Tur jag sprang igår

  1. Elisabet skriver:

    Intressant det här. Jag har lättare att relatera till denna slags träningsbeskrivning än alla sparkar och slag som ju ligger mycket långt från min erfarenhet. Armhävningar och sit-ups kan jag relatera till -även om du är superduktig (jämfört med mig -och många andra). Att gå och springa och relatera det till tid och kilometer det kan jag förstå:-) Men även där ligger jag formmässigt i lä jämfört med dig. Dock är det mer på min ”planhalva”. För övrigt så är planhalvor och fotboll väldigt långt från min erfarenhet… Om inte TV-soffan räknas…

Kommentera

