Döda armar igen

Det blev favoriter i repris, så de mördande medicinbollsövningarna dök upp igen. I 45 s intervaller denna gång! Samt lite armhävningar/situps på det. Mina armar var så döda vid det laget att endast de 20 första armhävningarna blev ordentliga, sedan gav jag upp och gick över på knä. Till och med de kändes asjobbiga! Vi gjorde jobbiga magövningar också, som kändes precis när man gjorde dem, men jag har inte fått någon träningsvärk av dem. Axlar och armar är däremot döda. Väldigt, väldigt döda. Tack och lov att jag har thailiniment att kladda på!

Själva thaidelen var annars så där. Jag vet inte varför, men passen har inte känts så intensiva konditionsmässigt den här veckan, mer än extremt korta stunder. Jag tror aldrig jag har svettats så lite! Musklerna har däremot fått jobba som tusan, men som sagt, konditionsmässigt har det varit sämre. Igår körde jag med en nybörjare också som inte hade riktigt koll på hur man höll osv och jag tyckte det var svårt att slå och sparka ordentligt när jag inte visste om mittsarna skulle hamna på rätt ställe vid rätt tillfälle. Dessutom fick jag hålla koll på räkningen själv då det var lite si och så med det i början. Nåväl, alla har vi varit totala nybörjare, det ÄR mycket att hålla reda på.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

