Medicinbollsövningar

Vi har studsat medicinbollar mot väggen i slutet av varenda pass nu. Det enda som skiljer från gång till gång är antalet repitioner och hur länge vi kör varje moment. Förra gången var det ex 3 ggr de två olika övningarna i 45 sekundersintervall, med endast en kort vilopaus mellan seten. Nu senast körde var vi tillbaka på 30 sekundersintervallen, men körde å andra sidan 4 set och fick dessutom plågas med att varva situps och armhävningar direkt efter. Ni minns väl att jag inte fixade ordentliga armhävningar direkt efter den första gången tränaren plågade oss igenom medicinbollsövningarna? Jag kan stolt rapportera att jag faktiskt gör det numera. Det var visserligen sjukt jobbigt att sätta 10/10 och inte 5/5 som vi fick göra gången dessförinnnan. I alla fall inbillar jag mig att jag har blivit lite starkare på den 1,5 vecka som har gått med de lite tyngre övningarna. Likaså när det gäller de tyngre hantlarna, blir inte alls lika slut i armar/axlar som innan. Vi körde inte bara knäsparkar igår, utan det slängdes även in knäböj och sedan statiska övningar där vi ex skulle hålla armarna en viss tid rätt ut åt sidorna, eller rakt fram osv.

Då jag gillar hela medicinbollskonceptet så googlade jag mig fram till en sida där man lätt kan se olika övningar och vad de gör för nytta. Intresserade? Ta en titt här.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning, Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

