Lätt träning och kakor

Nu verkar det som om folks semestrar är över på allvar, för nu börjar det återigen bli lite folk att tala om på träningarna. Tyvärr innebar detta att jag idag körde med de lätta hantlarna och den lätta medicinbollen. Det kändes lekande lätt nu när jag egentligen vant mig vid att köra med mer vikt. Allra helst på medicinbollsövningarna. Jag har aldrig ens provat att köra med något annat än 5 kg tidigare och idag blev det 3 kg. Inte ens min alldeles egna medicinboll väger så lite! Ja ja, kunde öka på tempot istället då och hoppas att det gav något i alla fall.

Jag bakade syltkakor tidigare i helgen då jag hade besök av mamma, L och lillebror. Istället för att göra dem runda med sylt i mitten, så gör jag mina avlånga. I det här fallet blev det smak av svartvinbärssylt och citron, eftersom jag dekorerade med en syrlig citronkristyr.  Inte alls dumt!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

