Bra pass

Idag var ett riktigt bra pass, som gav både konditon och styrka. Uppvärmningen var skuggsparring med hantlar (tunga varianten för mig), så armarna var lagom möra när vi kom igång med thaidelen. Det blev en massa kombinationer. Tre slag och en spark, samma sak med två sparkar. Typ av sparkar skiftade. Temposparkar, hårt knäande, stillastående slagkombinationer och vandrande slagkombinationer gjorde vi också. De där man vandrar (slår, tar ett steg framåt, slår och när man vandrat över hela salen så gör man samma sak men tar ett steg bakåt) känns alltid mest och det är rentav jobbigt även att vara den som håller mittsarna.

Medicinbollarna skulle studsas mot väggen idag med och jag körde på 5 kilosbollen. Tacksamt nog behövde vi bara göra tre set idag – jag vet inte om jag hade orkat hålla ångan uppe ett fjärde faktiskt. Så död var jag i armarna vid det laget.. Inte heller kändes det nödvändigt att dra till med några egna styrkeövningar efter thaipasset. Mage och rygg fick helt enkelt vila.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

