Klantskallen slår till igen

I tisdags när jag var stressad och bara hade ett fåtal minuter mellan ett bussbyte, så fick jag för mig att fixa periodkort. Det var mindre smart av mig, för i all hast fick jag totalt hjärnsläpp och fick för mig att zonen för Staffanstorp ingick på sträckan Malmö-Lund, vilket den inte gör. Den valda frizonen blev därför fel, vilket jag insåg när jag hade gått därifrån. Vid det laget var det omöjligt att hinna rätta felet, eftersom min buss skulle gå. Av det skälet blev det en tripp in till Malmö idag. Då jag åtminstone var smart nog att sätta starttid på måndag och kortet således inte börjat gälla än, så var det inga problem att rätta till felet. Nu har jag ett kort jag kan åka till Lund och Staffanstorp på och jag drar en lättnadens suck! Kursen och träningen är räddade.🙂

När jag ändå var inne i Malmö så passade jag på att kolla in delar av Malmöfestivalen, utnyttja ett presentkort som snart skulle gå ut och fynda på rea. Inget ont som inte har något gott med sig!?

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

