Linsen flög

Jaha, idag hände då det jag har lyckats undvika tidigare: jag fick ett slag rakt i ögat och linsen hoppade ut. Som tur var så var det precis i den allra sista ronden sparring, så jag behövde inte vara enögd så länge. Dagens träningspass var för övrigt riktigt roligt. Olika slag/sparkkombinationer, först med fokus på snabbhet och sedan på styrka. Vänster krok och höger knä är en fin kombination. 🙂 Enda nackdelen med allt hårda knäande idag var att jag fixade sprillans nya blåmärken på knäna igen. Man kan åtminstone inte säga att jag inte ger allt när tränaren säger att vi ska köra HÅRT. Å sparring som avslutning som sagt var. Mycket lätt sparring, så det var fokus på teknik och inget annat. Det gillar jag! Vi körde situps och armhävningar på slutet under några minuters tid också, det var allt. Medicinbollarna fick vila.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

