Kursstart

Idag började min kurs och tja, det ska nog bli bra det här så fort jag vänjer mig vid att pendla i rusningstrafik igen. Imorse var det jag och femhundraelva tonåringar på bussen. Typ.

Kursen i sig verkar friare än jag är van vid sedan tidigare, vi har att säga till om både hur vi vill jobba med de olika delmålen och vilka tider, det är inte så dumt. Huvudsaken är att allt går in. 🙂 Studiebesök blir det också, minst ett i veckan. Innan jag började kursen trodde jag att vi bara skulle besöka närliggande företag, men vi ska till både Broby och Helsingborg och det är inte precis runt knuten. Nåväl, bra tillfälle för mig att testa mina förmågor på att resa.

Ett av företagen vi ska besöka vill jag väldigt gärna praktisera på, men frågan är om jag får praktisera där? Det står inte med på den lista vi fick ut nu idag, så jag får väl höra efter. Annars passar det mig som handen i handsken, då det är mitt älsklingsområde det rör sig om: trädgårdsrehabilitering, eller ja, trädgårdsterapeutisk behandling som de själva uttrycker det på hemsidan. Där ingår trädgårdsarbete, hantverk och annat.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

