Trötthet och träningsresultat

Den här veckan har det varit riktigt tungt att ta sig till träningarna, mest för att min påbörjade kurs har sugit musten ur mig med för lite sömn, spändhet och annat. Både under måndagen och onsdagen så övervägde jag att stanna hemma och sova istället för att sticka till träningen, men ni vet, när det är så är det nästan ännu viktigare att komma iväg. Jag kom således iväg, var dödstrött men fick på något magiskt vis en massa energi under uppvärmningen och sedan var jag igång. I måndags körde jag därmed hela tiden lite mer än vad vi behövde. Skulle vi slå och sparka på räkning till 10 så drog jag till med 11. Sedan var vi så många i måndags att fysdelen fick inkludera en medicinboll per par och då körde vi en form av situps gemensamt. Inget stå och studsa bollen mot väggen, så då gjorde jag det efteråt istället. Det var så jag funderade på om jag höll på och bli sjuk, för vanligtvis har jag mer ork och styrka precis innan sjukdomen slår till.

Igår då var vi tillbaka på ett ”sommarantal” igen. Vi var bara åtta stycken och jag var enda tjejen, så jag körde med en kille igår vilket var kul. Uppvärmningen var med hantlar och fastän jag på förhand tänkt köra lätta hantlar då jag var så trött, så sade tränaren till mig att köra de tunga hantlarna så därför blev det dem i alla fall. Det var heller inga problem! Efter uppvärmningen fick jag höra av tränaren att jag börjar bli ”grov” och det tog jag definitivt som en komplimang. Jag har vuxit ur de lätta hantlarna, de ger mig ingenting nuförtiden, medan de tyngre hantlarna numera börjar bli på en lagom nivå. De var aptunga de första veckorna jag fick köra med dem, men nu tror jag att jag är inne på fjärde veckan med dem och det har helt klart gett resultat! Orkar mer när det gäller armhävningar också.🙂 Mätte för skojs skull mina överarmar idag och måttbandet visade mycket riktigt att jag har biffat till mig där. Om jag nu bara kunde få lite mer definerade axelmuskler också..men det kommer, för knäsparkar med hantlar ger ju det på sikt.

Det blev ingen fys igår, men däremot var det många slag/sparkövningar som gjorde att det kändes i diverse olika muskler, bl a magmusklerna. Mycket styrka, mycket snabbhet och ja, på det hela taget var det krävande men roligt! Vi avslutade med soft skuggsparring och det enda jag gjorde efter passet var att köra lite armhävningar och situps på eget bevåg, sedan var jag nöjd.

På fredag är det ingen träning, så vi får se om jag hittar på något eget eller om jag kör lång vila.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

