Sprucken bubbla och träningspass

Bubblan har spruckit och kvar är den dystra verkligheten. Som tur är piggar alltid lite thaiboxning upp! Trots 1,5 veckas träningsuppehåll så märktes det knappt att jag hade varit sjuk och borta. Det var de sista medicinbollsövningarna på slutet som kändes något segare än vanligt, men jag körde samma tunga vikter som innan, hade lika bra kondition och ja, det gick helt enkelt bra.

Gott om olika kombinationer idag också, varav en jag inte kan minnas att vi har gjort förut. Höger krok, höger rak och sedan vänster rundspark. Å samma sak med motsatta lemmar. 😛

Deltagarantalet var förvånansvärt lågt. Jag trodde i och med den nya terminen att det skulle vara gott om nya ansikten, men tji fick jag. Bara nio anmälda i gruppen och av dem var det två som visserligen inte tränat tidigare under min tid på klubben, men däremot dessförinnan, så de var gamlingar som återvände. Saknar en massa ansikten, men vi får väl se om de dyker upp så småningom.

 

 

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

