Sparring och annat

Ytterligare ett skönt thaiboxningspass avklarat! Dagens var väldigt varierande och jag bara önskar att min själsfrände hade varit på plats och fotat, det hade varit något det.

Vi inledde med vanliga knäsparkar med hantlar och fick mitt i allt order om att knäsparka med bara ena benet ett tag och sedan andra. Får säga att det blev jobbigare. Efter det väntade mittsträning med fokus på snabbhet i början och senare styrka. Det kändes som om jag fick in några rejäla slag och sparkar idag.🙂

Sparring åkte vi dit på också och jag fick prima tips från coachen. Inte för att jag lyckades följa dem hela tiden, men jag försökte i alla fall. Det var egentligen rätt självklart. Jag vet redan att jag ska röra mig i sidled och INTE BACKA, men vad jag inte blivit tipsad om förut var att lägga in ex en rak höger om jag rör mig i sidled åt höger. Helt självklart när man tänker efter, för det blir ju en fin öppning där snett från sidan. Särskilt om man utdelat en spark sekunden innan.😀 Men att hinna tänka alla dessa saker när man är mitt uppe i sparringen, det är en annan femma. Nåväl, jag brukar få in en del slag och sparkar i alla fall, men det skulle inte skada att bli bättre på det om vi säger så. *host harkel*

De prima medicinbollsövningarna gjorde vi förstås också, följt av situps med hantlar. Ni vet, man gör situps samtidigt som man slår beordrat antal slag i luften. Vi skiftade mellan två och tre slag och tro mig, det kändes rätt bra i magmusklerna! Har jag tur åker jag dit på träningsvärk imorgon.🙂 Sedan blev det en hel del tänjande, så jag slapp ta det efteråt på egen hand. Däremot drog jag till med några fler fysövningar efteråt. Breda och smala armhävningar, på knogarna och vanliga. Sidositups och rygglyft; raka såväl som åt vardera sida.

Känns bra i kroppen nu!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

