Min lisa för själen

Jag har som bekant inte varit på topphumör tidigare i veckan, men igår när det blåste mycket men solen ändå sken, fick jag ett ryck och promenerade till Alnarp för att ta lite höstbilder med min älskade kamera. Tänk att för mig räcker det att gå in i parken så slappnar jag genast av och blir glad till sinnes. Det är helt enkelt en lisa för själen att befinna sig där, omgiven av all härlig grönska. Jag såg dessutom till att få ordentlig närkontakt med naturen, så fastän marken var mjuk och blöt, så såg man mig ändå på knä lite här och var för att få till de där vinklarna för att få en bra bild. För en gångs skull hittade jag dessutom motiv jag inte har roat mig så mycket med tidigare. Fokus på mina tidigare bilder har varit närbilder på blommor så här års, och visst, en och annan sådan bild slank väl också med. Det hindrade mig inte från att testa lite nya infallsvinklar den här gången och njuta mer av mönster, former och färger. Skrovlig bark, lavar på en stam, mossa i närbild. Naturen är otroligt vacker! Så här års är det även mycket dofter. Katsurorna sprider sin kakdoft redan på långt avstånd. Tyvärr kan jag inte fånga doften med kameran, men utifrån bilderna kopplar minnet till doften och det är fint nog.

Efter min uppfriskande fotorunda har jag fått ny energi, ett strålande humör och ja, det är helt enkelt lite lättare att lägga de dystra tankarna åt sidan. Fram för flera sådana dagar!

Vill ni se bilderna från fotorundan? Klicka på nedanstående bild så kommer ni rätt! 🙂

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Fotografering, Vardagsliv, Växter/trädgård. Bokmärk permalänken.

Kommentera

