Lite extra styrka

Körde först ett vanligt thaipass där vi idag hade boxning och skuggsparring med hantlar som uppvärmning. Jag tror jag var den enda som tog 2 kg hantlarna? Snabbhet varvades med styrka under passets gång och även om jag stundvis blev andfådd så var det inget mot vad grabbarna stod och flåsade. Fick till och med en kommentar om att jag inte ens verkade andfådd när de andra stod och bälgade luft, hehe. Vi avslutade med 10 min sparring och C fick in en bra smäll på min näsa. Resultatet blev som tur var bara att den gjorde ont under en minut, sedan var den som vanligt igen. Puh!

Då jag hade bra med ork efter passet och vi bara hade åkt dit på armhävningar och situps, så bestämde jag mig för att köra lite extra styrka. Naturligtvis fixade jag inte att hoppa över studsa-medicinbollen-mot-väggen-övningen, utan det blev normalantal av dem, sedan fick magen sig en omgång. Körde bl a benen 30 cm ovan marken, cirklade, pendlade, saxade och hade mig. Ett antal fällknivar med 5 kg medicinboll i händerna, såväl som ett stort antal av min träna-hela-magen-med-medicinboll-övning. Efter det var jag helt slut, men det är så jag vill ha det just nu. Jag behöver de här grymma genomkörarna så jag får ur mig all frustration och alla spänningar i kroppen och blir så trött att jag knappt orkar tänka. Det är en skön känsla att få befinna sig i det stadiet i alla fall en liten stund.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

