Slarva inte med stretchingen

I min totala iver att köra extra styrka efter thaipasset igår, så hade jag ont om tid att stretcha då jag inte ville missa bussen. Jag stretchade de muskelgrupper jag ansåg vara viktigast för dagen och skippade tänjövningarna. Kruxet var att jag missade att stretcha en väldigt viktig del, vilket jag insåg först när jag satt på bussen hem. Det var nackmusklerna – vi clinchade nämligen en del igår under passets gång och det brukar alltid kännas i nacken efteråt. De musklerna är ju ingenting som tränas per automatik. Försökte stretcha dem på bussen, men insåg redan då att det var på tok för sent. Jag var inte varm där längre…

Idag har jag fått sota för gårdagens misstag. Vaknade upp med en enorm stelhet i vänstra delen av nacken och som effekt av det; en skoningslös spänningshuvudvärk i vänstra delen av skallen. Bultar som tusan, har till och från gjort mig illamående och snurrig och det har inte varit lätt att fokusera på kursen idag inte. Jag kunde inte dränka mig i thailiniment imorse heller då jag inte visste om fröken-överkänslig-för-parfym/starka-dofter skulle vara på plats. Huvudvärkstablett var inte lönt att ta, eftersom det aldrig någonsin har avhjälpt min spänningshuvudvärk. Försök till egen massage har gjorts, utan någon större framgång. Så gott folk; SLARVA INTE MED STRETCHINGEN! Ni får garanterat sota för det förr eller senare.

Jag måste väl skriva något positivt idag också; jag har träningsvärk i både bröstmuskler och magmuskler! Det lönade sig alltså att köra de styrkeövningar jag gjorde igår. 😀

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

