Tog några smällar

Tydligen har grupp två och tre slagits ihop på fredagar, då det är så få som tränar de tiderna. Av den anledningen blir passet lite längre och lär alltid innehålla sparring. Jag som fortfarande känner mig usel på sparring är väl måttligt road över det, men vad sjutton, övning ger färdighet så det är bara att bita ihop. Lite halvtrist att bli blåslagen lagom till varje helg dock.

Igår kändes det som om inget gick rätt under sparringen, jag tog rätt mycket stryk och har lagt på mig några blåmärken. Lustigt nog gör det väldigt ont på ett ställe där jag inte ser skymten av ett blåmärke. Trodde knappt det var möjligt att jag kunde bli ordentligt träffad utan att få ett blåmärke av det, men tydligen kunde jag det. Vi sparrades i lite över en halvtimme, innan det blev säckträning istället. Jag vet inte hur länge vi höll på, men det var ett bra tag som det bara var frågan om att stå tre kring en säck och sparka. Ni vet, en håller och två sparkar, så byter man plats så det hela tiden skiftar mellan om man sparkar med höger eller vänster eller helt enkelt får en kort andningspaus. De första omgångarna var det bara hårda sparkar och de sista omgångarna supersnabba och lätta. Tro mig när jag säger att magmusklerna tränas som sjutton när man sparkar och sparkar. Jag har till och med lätt träningsvärk i dem idag! Har träningsvärk även i skulderbladen. Måste ha varit för att jag slog en massa tunga slag, med och utan hantlar.

Vi körde även slagsessioner och sparka/slå allt mot säckarna. Till sist gick vi in i salen igen och körde slagsekvenser (mot mittsar) med förflyttning fram och tillbaka över hela salen. Det är då det är så jobbigt att vara den som håller i slagmittsarna..

För ovanlighetens skull blev det ingen avslutande fys överhuvudtaget och lika ovanligt nog var jag inte ens sugen på att köra någon egen styrka efteråt. Hade redan haft ett längre pass än vanligt och dessutom hade jag bråttom hem.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

