Bilder från Lunds botan

Jag bloggade nog aldrig om det, men jag var i Lunds botaniska trädgård tidigare i veckan. En liten spontan fotoutflykt. Tyvärr hade jag bara 45 min på mig inne i växthusen, så jag kunde inte lägga någon längre tid på att leta upp roliga motiv, utan det blev blev vad det blev.

Utomhus hade jag förvisso all tid i världen, men förhållandena den dagen var inte de allra bästa. Det blåste, vilket gjorde att jag helt enkelt struntade i att fota en hel del som jag egentligen hade velat fota. Jag menar, hur kul är det med makrobilder som blir suddiga och motiv som inte riktigt hamnar där de ska när man komponerar sin bild? Sedan var det en del av mina motiv som hade falnat. Med det menar jag att mindre än en vecka tidigare så såg vissa rabatter väldigt praktfulla ut, men när jag var där igen så var det inte mycket till blomprakt kvar. Hälften hade vissnat och en del hade blåst bort. De fina miskantusarna jag ville få på bild stod i skarpt solljus och blåste fram och tillbaka. Jag brydde mig inte ens om att försöka få till en bra bild.

I alla fall, klicka på bilden så ser ni vad jag lyckades fånga på bild.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Fotografering. Bokmärk permalänken.

Kommentera

