Vissa sånger..

…och vissa meningar fastnar mer än andra.

”I can’ go on living this way
But I can’t go back the way I came”

Nu ska jag försöka gaska upp mig själv och ta en långpromenad. Alnarpsparken brukar alltid få mig att må bra rent själsligt och gudarna ska veta att jag behöver motionen nu också! För de som inte vet det så hoppade jag thaiträningen i fredags pga dålig axel och bara för den sakens skull känns det som om jag har gått upp flera kilon och måste kompensera med den enda motionsform som inte frestar på min axel just nu; promenader och åter promenader. Promenerade igår med J, men som sagt, jag behöver röra på fläsket även idag!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Vissa sånger..

  1. Elisabet skriver:

    Men snälla du -jag tror du är beroende! Dvs. tappat perspektivet och förståndet för hur saker hänger samman. Hur kan du annars börja påstå att du är fläskig och dessutom få hjärtat i halsgropen av att du gått upp i vikt! Du behöver lite självinsikt nu. Lugna ner ditt sinne. Med den träning du ägnar dig åt så är det ingen risk att du blir tjock än. Speciellt som jag vet ungefär dina matvanor. Alltså behöver du nu snarare öva på att vara nöjd med att hoppa över en träning och äta normalt UTAN att oroa dig för vikten. Du ligger inte i någon farozon för att bli tjock, snarare för att bli för smal med de tankegångar du har. Du är så fin såå nu -med eller utan träning:-) Kramar från mej!

    • h7elieng skriver:

      Nej nej, det är lugnt! Jag har fortfarandet förståndet i behåll och vet att jag räknas som smal och vältränad.

      • Elisabet skriver:

        Phu! Jag däremot tror att jag är ”lång och slank” men blir förvånad då jag ser mig i helfigursspegel:
        ”Men varför har de satt in en spegel från Lustiga Huset här!?!?! Jag ser ju alldeles kort och knubbig ut!”
        Det är nog ett slags sundhetstecken att jag inte tror att jag är tjock:-) Självförtroendet räcker liksom längre…. Samtidigt vet jag att jag absolut inte är slank. Och mest bara längre än mina systrar; drygt medellängd.

Kommentera

