Borde-göra-lista

På borde-göra-listan finns numera:
– Leta rätt på fler ställen jag kan tänka mig att jobba på i Göteborg. Något sportrelaterat? Djurrelaterat? Det gäller att utnyttja sina intressen! På den befintliga listan finns bokhandel, fotobutik, flera gardencenter/handelsträdgårdar, botanisk trädgård resp. rehabiliteringsträdgård. Kanske Liseberg också? Vet att de brukar behöva trädgårdsfolk under säsongen och det skulle kunna passa mig. Skötsel på ett givet område, inget åka runt över hela stan.

– Skriva ihop intresseanmälan till ovanstående söka-jobb-lista. Jag har visserligen en ypperlig grundmall att utgå ifrån, måste bara modifiera den en aning.

– Skriva ut och skicka iväg alla intresseanmälningarna, helst innan december då annonserna för nästa års säsongsjobb brukar dyka upp ungefär då.

– Åka upp till Göteborg och ta med mig diverse intresseanmälningar utifall att jag skulle råka hamna på ett ställe där jag spontant känner att här-skulle-jag-vilja-jobba. Personlig kontakt är SÅ mycket bättre än ett anonymt brev. Plus att jag fortfarande behöver spana in de olika bostadsområdena.

Peppa mig gärna att verkligen ta tag i listan också och som vanligt; har ni några tips på ett jobb som skulle kunna passa mig är det bara att höra av er. 🙂 Jag har massor med energi att lägga på ett jobb och goda referenser som styrker att jag är en tillgång på arbetsplatsen. Kom ihåg det! Nu till något helt annat…det blev ett fåtal bilder från gårdagens långpromenad och ni ska givetvis få se dem.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Arbete, Fotografering, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Borde-göra-lista

  1. Elisabet skriver:

    Har du haft kontakt med Emma? Hon som gick i samma klass som oss och som vi träffat helt apropå på Alnarp under förra året. Hon är väl där i trakten och arbetar med något som rör ditt område. Jag har hennes visitkort någonstans på ett bra ställe. / Elisabet

    • h7elieng skriver:

      Ja, träffade henne i rehabtrg i våras, när hon var där för en kurs. Hon han dock inte lämna sitt visitkort då de låg i en väska inomhus och de gick runt utomhus (och jag hade bråttom iväg för att hinna till träningen). Har koll på var hon jobbar. 🙂

Kommentera

