Skönt att träna igen

Det var riktigt skönt att träna igen. Jag körde hyfsat hårt av ren glädje, vilket egentligen var lite smådumt eftersom min axel inte är helt bra än. Det var i vanlig ordning lite blandade övningar igår, vissa med fokus på styrka och andra på snabbhet. Ex höger rundspark tätt följd av höger rak. Vänster rundspark, också följd av höger rak. Slagkombinationer följda av rundspark, frontspark. Rundspark följd av frontspark på räkning. Vi var hela 12 st på plats igår också, nytt rekord för den här terminen? Roligt! Fast det blir lite småtrångt i salen förstås..

Då vi avslutade med situps/armhävningar och jag inte hade fått göra någon medicinbollsövning på en hel vecka, så drog jag till med sådana på egen hand. Körde även några magövningar med situps, såväl som ryggövningar med hantlar. Sedan fick jag för mig att jag skulle köra plankan också. Man får inte glömma core-biten, eller hur!? Där fick jag tips av tränaren att lägga en skivtyngd på korsryggen när jag gjorde plankan. Lätt vikt så här i början och sedan öka på gradvis efter en månad. Igår blev det därför 2,5 kg på ryggen. Tro det eller ej, men jag har lätt träningsvärk i ryggmusklerna idag bara för det. Jag kan inte ens minnas när jag senast hade träningsvärk i ryggmusklerna! Dessutom har nog aldrig tidigare kampsportandet varit orsak till träningsvärk just där – har haft rätt starka ryggmuskler i grunden tack vare ridningen. Hur som helst är jag nöjd. Jag vill bli starkare överallt. 🙂

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

