Fotorunda på kvällstid

Igår var jag så smart att jag kombinerade min måste-ut-och-promenera-agenda med en fotorunda. Jag behöver få till en tjusig bild att ha som bidrag till Environment-temat i fototävlingen. Då jag normalt sett inte tar rena miljöbilder, vare sig vi talar grön miljö eller  urban miljö, så är jag än så länge inte så bra på den typen av bilder, men övning ger färdighet. Jag promenerade därför bort till Spillepengen lagom till att det skulle börja skymma och gjorde sedan mitt bästa med kameran. Det blåste som sjutton och jag hade inget stativ, men på något vis fick jag till några hyfsade bilder ändå. Märk väl att jag skriver hyfsade. De är inte tillräckligt bra i mitt tycke för att hamna som bidrag i fototävlingen, men för att vara ett första försök är jag nöjd. Jag ska göra ett nytt försök nu till helgen – med stativ! Det har utlovats fint väder på söndag, så jag hoppas på att det verkligen blir så. Min plan består än så länge av att jag ska kliva upp alldeles för tidigt på morgonen och ta min promenad så jag är på plats i lagom tid för att fånga gryningsljuset. Jag vet precis var jag skulle vilja stå någonstans…och när solen väl har gått upp så planerar jag fota ännu lite till, då jag upptäckte häromkvällen att jag har missat ungefär halva stället tidigare. Såg en massa saker jag ville fota; broar, kullar, höstfärger, stigar mm, men det var för mörkt när jag upptäckte alla de där trevliga objekten.

Håll till godo med det fåtal bilder som blev från gårdagens blåsiga fotosession:

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Fotografering. Bokmärk permalänken.

Kommentera

