Buzzar LOVEFILM

Som ni vet sedan tidigare är jag buzzador och just nu buzzar jag LOVEFILM. Det innebär att jag under två månaders tid gratis kan hyra film och spel från dem. Att de har ett stort utbud av nya och gamla filmer tror jag de flesta känner till, men att de har spel till PS3, Xbox och Wii var en överraskning för både mig och de jag redan har pratat med om LOVEFILM. Då jag själv har PS3 så tittade jag igenom vad de hade att hyra och jag får väl säga att det än så länge är ett rätt magert utbud just där. Bli nu inte förskräckta för det, för de har en del riktigt bra, stora titlar där med. Vad sägs om Mass Effect 2, Dragon Age (både 1 & 2), Battlefield, Portal m fl? Kruxet för min del är väl att jag redan har spelat många av dem, men jag har satt upp ett fåtal intressanta titlar på min hyrlista, samt ställt mig i kö för bra spel som kommer komma i november. När det gäller det här med hyrlistor så går det numera att skapa en separat lista för spel och en för filmer och sedan uttryckligen be dem skicka från rätt listor. Det gäller att lägga upp rätt många titlar där och prioritera dem inbördes. Vill man ha ett spel och en film samtidigt är det bara att meddela det. Det gäller förstås när man kör på det paket där det ingår både film och spel, vilket kostar . Det finns ett rent filmpaket som är lite billigare rent kostnadsmässigt. De har också paket för om man bara vill ha en, två eller tre skivor åt gången, priserna varierar därefter. Ni hittar alla detaljer på deras hemsida.

Än så länge (har bara haft det en vecka) tycker jag det fungerar bra. Jag lade upp en massa titlar på min hyrlista och fick redan dagen därpå besked om att de skickade filmer till mig, samt vilka titlar det rörde sig om den här gången. Dagen därpå damp ett litet pappkuvert ner i brevlådan. Det var en överraskning för mig, för jag trodde det skulle vara något mer vadderat, men icke! Det kuvert filmerna/spelen kommer i är inte bara tunt, utan det används också som returkuvert. Oerhört smart får jag säga! Det gäller bara att vara lite försiktig när man öppnar kuvertet. Den sida ens egen adress står på fungerar som ett slags omslag som sedan rivs bort, varpå huvudkuvertet med adressen till LOVEFILM återstår och där drar man bara bort en remsa och försluter kuvertet när filmerna/spelen ska gå i retur. På kuvertet kan man också kryssa i om det var något fel på någon skiva. Själva filmerna/spel består bara av en uppmärkt skiva som ligger i ett uppmärkt fodral. Givetvis tog jag bilder på det hela så att jag verkligen kan visa er hur det ser ut!

Det anländande kuvertet. Till höger ser ni fliken som ska öppnas:

Upptill är ”omslagsdelen”, alltså den del där min egen adress står och som rivs bort. Nedtill är återstoden av kuvertet och den del som kommer gå i retur.

Här ser ni hur skivorna är förpackade!

Idag skickade jag för första gången filmer i retur, så jag vet inte än hur snabba de är på att skicka nya filmer sedan, det återstår att se. Jag har sett till så att jag får e-mail när de har mottagit skivorna, det är en av många saker som går att välja när man lägger upp sitt konto. Än så länge har LOVEFILM i alla fall fungerat smidigt och jag älskar det faktum att jag oftast kan välja Blu-ray på filmerna! Dessutom är det obegränsad lånetid. Man behåller filmen/spelet tills man är klar och sedan returnerar man skivan.

Är ni också sugna på att testa LOVEFILM gratis i två månader? Hör av er till mig så får ni en kod! Kravet är bara att ni inte tidigare har varit medlemmar hos LOVEFILM.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

