Gryningstimma och egen träning

I helgen var jag väldigt duktig och promenerade en massa. Under lördagen blev det en runda på 1 timme och 10 min i raskt tempo och i söndags blev det en kombinerad foto-/promenadrunda på 3 timmar. I terräng dessutom! Jag klev upp tidigt på morgonen för att kunna fota i gryningstimman och WOAW, det var magiskt! Så lugnt och stilla, bara jag och naturen. Himlen färgades först rosa och då var det fortfarande frost överallt. När himlen sedan övergick i lila och så småningom en glödande guldnyans, så började frosten övergå till dagg och dimröken steg från marken. Otroligt svårt att få till en bra bild på i motljus (som var det enda sättet att se det på), men ni kan tro att det var vackert!

Allt gående upp och ned för backar, de konstiga fotoställningarna vid havskanten osv resulterade i en grym träningsvärk på framsidan av låren. Jag tror det var minst ett år sedan jag senast hade så hejdundrande ont där! En ren plåga bara att gå på plan mark – trappor och att sätta sig/stå upp ska vi inte ens tala om. Av det skälet tyckte jag det var bäst att skippa måndagskvällens thaiträning och låta benen vila. Jag körde egen träning hemmavid istället, där uppvärmningen bestod av ren boxning med hantlar. Körde inte ens något fotarbete, utan vred bara på överkroppen. Efter det körde jag en massa styrkeövningar för biceps, triceps, axlar, mage och rygg. Till min hjälp hade jag huvudsakligen min 4-kilosmedicinboll, men hantlarna använde jag till axelövningarna då jag inte hittat någon medicinbollsövning där som INTE inkluderar kast mot vägg. Jag tror inte mina grannar hade blivit så lyckliga om jag upprepade gånger studsade medicinbollen mot väggen…

I skrivande stund är jag lite trött i armarna, men känner inte av gårdagens träning mer än så. Förhoppningsvis åker jag dit på träningsvärk senare ikväll. Plågade mig själv så bra att jag var skakis och helt slut när jag avslutade mitt pass igår och hoppas helt enkelt att det ska ge resultat. Idag väntar 6 km promenad på plan mark, jag tror mina ben är redo för det.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Fotografering, Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

