Noll energi igår

Jag var iväg på träningen igår, vilket var både bra och dåligt. Bra för att jag har lovat mig själv att röra ordentligt på mig varje dag (minst en timmes motion i ngn form), men dåligt för att min energnivå var i botten redan innan jag hade börjat. Misstänker att jag borde ha ätit mer till lunch än vad jag gjorde? Under uppvärmningen blev jag småhungrig, den känslan försvann sedan och övergick till ren orkeslöshet. Illa! Till och med de enkla slag/sparkkombinationerna blev jag jättetrött av och när det var dags för sparring fick jag verkligen försöka fokusera för att orka. Men visst, jag överlevde. Hade bara något sämre reaktionsförmåga där på slutet, så C fick in ett slag på helt fel ställe i magen så jag var tvungen att avbryta och hämta andan i en minut. Att köra någon egen styrketräning efter thaipasset var det inte tal om. Har man noll energi är det bara bortkastad tid. För sakens skull drog jag i varje fall till och gjorde plankan med tyngd på korsryggen, så mycket var jag kapabel att uthärda.

Lite glad blev jag i alla fall igår, för jag ställde mig på vågen på klubben och konstaterade att jag ligger där jag ska på den fronten. Enligt mig själv då. Någon nytta har uppenbarligen mitt envisa motionerande fått. Ja, plus att jag måste erkänna att jag skar ner en aning på kolisarna för en vecka sedan. Skulle hemskt gärna trimma fram lite mer synliga magmuskler, men är (än så länge) inte beredd att gå så långt som att deffa. Att skära ner på kolisarna kändes som en gyllene medelväg och har redan börjat ge resultat! Åtminstone på mig som äter rätt mycket kolhydrater i vanliga fall. Är brödälskare ju…

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Noll energi igår

  1. Elisabet skriver:

    Deffar gör man när det är uppvisning! Du behöver dina reserver för att kunna leva, annars tas energin till ”levandet” och träningen från muskelmassan. När man deffar gör man sig av med alla reserver! Och deffar gör man som sagt inte ofta.

    • h7elieng skriver:

      Ja, eller inför tävling, men jag ska varken göra det ena eller det andra. Lite, lite reserver vill jag dock bli av med, men som sagt, jag deffar inte. Har bara skurit ner lite på kolisarna och ökat på proteinet.

Kommentera

