Välkommen tillbaka, energi!

Energin är tillbaka med besked. Var så uppe i varv efter träningen att jag lätt hade kunnat springa en runda eller något. Detta trots att jag faktiskt hade kört lite egna styrkeövningar direkt efter passet.

Bortsett från diverse standardvarianter och lite fokus på snabbhet, så gjorde vi även en del riktigt roliga kombinationer idag. Jag tyckte i alla fall att de var riktigt roliga. Ex rak vänster, höger, vänster krok och höger rundspark. Allt med mycket kraft. En annan rolig variant var höger, vänster uppercut, följt av höger krok och vänster rundspark. Igen med mycket kraft! Jag slår fortfarande hårdast med höger, men när det gäller sparkar så blir vänster rundspark alltid snäppet hårdare än höger. Då mesar jag ändå inte på höger rundspark heller. Jag tror det kan vara så att jag helt enkelt är rörligare i vänster höft, så jag får med mig den mycket bättre när jag sparkar med vänster ben. Kontentan? Se till att träna upp rörligheten i höger höft! Får väl stå och nöta den rörelsen härhemma, tills jag verkligen får med mig den ordentligt så att jag sparkar lika hårt med höger ben som med vänster. Japp, där har vi lösningen.

Fysdelen i slutet av passet idag fördelades på två lag så att säga. Vi var så många på plats att alla inte kunde få en varsin medicinboll, så därför fick hälften en varsin och hälften fick dela. De som hade en egen fick stå och göra den sedvanliga studsa-mot-väggen-övningen, medan de andra körde situpsvarianten som inkluderade att en kastade bollen till den som skulle göra situpsen. Efter ett tag bytte vi förstås, så att de som plågats med situps fick roa sig med att studsa boll istället och tvärtom. Jag fick tyvärr köra 3-kilosmedicinbollen på situpsövningen, eftersom ingen annan var intresserad av att köra med 5-kilosvarianten. Synd! 3-kilos ger mig inte så mycket. Det var inte förrän de allra sista fyra situpsen som jag verkligen började känna av dem och då hade jag ändå lätt träningsvärk när jag började.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

