Fler fotorundor

Det är tydligen ingen hejd på min framfart med kameran nuförtiden! Först en promenad till Alnarp igår med kameran i högsta hugg. Gjorde diverse försök att bli kompis med vidvinkelobjektivet och försökte helt enkelt fokusera på att fånga träd och buskars höstskrud, men nja, jag blev inte nöjd med bilderna. Skärpan och färgerna är inte alls som jag vill ha dem, men skam den som ger sig! Någon gång ska jag väl bli kompis med vidvinkelobjektivet, eller? Irriterande nog hittade jag dessutom fläckar på objektivet, trots att jag hade rengjort allt innan jag begav mig. Måste ta en titt på om det sitter direkt på objektivet, eller på filtret.

Idag upprepade jag det hela och tog en kombinerad promenad/fotorunda, fast till Spillepengen. Fotade väldigt lite, helt enkelt för att det känns som om jag skulle behöva befinna mig någon annanstans för att få till de där bilderna jag vill ha. Lomma beach hade varit trevligt, men det ligger för långt bort promenadmässigt sett, åtminstone så här års och på kvällstid.

Notera att jag är kapabel till att fota annat än bara djur och natur. 😉

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Fotografering. Bokmärk permalänken.

Kommentera

