Nu tar jag helg

Tränade tidiga passet idag och av någon anledning gick träningspasset inte alls som jag hade tänkt mig. Jag hade massor med energi när jag kom dit, men under uppvärmningen var jag seg i armarna när vi varvade boxning med knäsparkar. Givetvis med hantlar i händerna och i mitt fall 2-kilosvarianten. Själva thaidelen hade jag hyfsat med ork till, även den jobbiga serie vi gjorde med snabba sparkar. Den serien började med fem vanliga rundsparkar, ökade till två snabba rundsparkar x 5 och sedan växte antalet för varje set med sparkar tills vi var uppe på 5×5. Detta gjordes med varje ben..

Det blev diverse snabba slagkombinationer som gick fint bortsett från att jag precis i början ville ändra på slagordningen. Det var höger, vänster uppercut, höger krok. DÄR ville jag sedan byta till att börja med vänster uppercut, men det fick jag inte. 😛 Vi gjorde annat också under thaipasset, men det ska jag inte gå in på. Kastar mig kvickt in på fysdelen istället. Situps i par med medicinbollen. Bara 40 st, inte tillräckligt för att plåga min mage. Efter det sket det sig lite för mig när vi gav oss in på en serie armhävningar. Började med 10 breda och därefter lika många vanliga. Sedan började av någon skum anledning energin tryta fullständigt, för när vi raskt kastade oss in på 10 smala armhävningar så tappade jag i tempo och det började bli jobbigt att göra armhävningar på vanligt vis. Jag som inte brukar ha några som helst problem att sätta den mängden ordentliga armhävningar! Det var heller inte slut på armhävningar med de smala, för vi skulle göra varianten med ena handen fram och andra bak också. Först med vänster hand fram, sedan med höger hand fram. Vid det laget stod jag bokstavligt talat på knäna och hade likförbannat problem med att orka göra armhävningar. Vad i hela friden hände egentligen!? Hade jag bara haft någon anledning till att känna mig trött i armarna så hade jag kunnat ursäkta mig själv, eller om jag hade ätit dåligt eller haft noll energi, men det här var bara pinsamt. Kanske behöver en ordentlig vilodag, trots att jag hade en ofrivillig sådan igår? Inte vet jag. Oavsett vilket; nu tar jag helg och hoppas på att finna en strimma av ljus!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

