Träningsrapport

Nu ska ni få en liten uppdatering på träningsfronten igen. Jag hade skadat tummen i tisdags och var lite bekymrad över om den skulle ställa till problem under thaiboxningen igår, men det klarade sig rätt så bra. Det gjorde lite ont när jag tog av och på handskarna bara, samt när jag slog uppercuts. Raka slag och krokar gick fint att slå utan minsta smärta. 🙂

Det var i sedvanlig ordning rätt blandade övningar igår. Några med fokus på styrka och några med fokus på snabbhet. Vad sägs om fem snabba raka följt av fem snabba rundsparkar? Följt av samma sak fast med tre av varje? Jag kan säga att pulsen gick upp rätt kvickt där, men det var nog enda tillfället jag kände att jag verkligen hade fått jobba. Annars tycker jag det var ett väldigt lätt pass, rent konditionsmässigt sett. Jag hann knappt få upp flåset. :/ I de fall vi lade fokus på styrka så konstaterade jag än en gång att jag VERKLIGEN behöver göra något åt min högerspark. Den är fortfarande alldeles för klen; jag får inte med mig hela höften i rörelsen av någon anledning. Eller jo, när jag överdriver att dra bak benet i utgångsläget, då blir det mer styrka, men jag ska inte behöva göra det. Måste kunna få med mig höften ändå. Det är stor skillnad på styrkan om jag jämför höger med vänster. Min vänsterspark är bra mycket hårdare! Det tycker även de som håller mittsar om vi säger så. 😉 Likaså är det skillnad på om jag slår med höger eller vänster hand, men där är det mer givet att mitt högerslag är kraftigare. Jag är trots allt högerhänt och står på ett sådant sätt att högern alltid kommer kunna ge mer kraft än vänstern.

Vi hade lite fys på slutet, men slapp medicinbollsdunkandet. För min tummes skull var jag för ovanlighetens skull glad för att det bara blev armhävningar och situps. Kan dessutom påpeka att jag gjorde armhävningarna på knogarna. Återigen för att det var bäst för tummen. Det blev lite egen fys också. Ynka två chins, 50 st av min träna-hela-magen-med-medicinbolls-övning, samt några övningar med hantlar och skivtyngder för att träna huvudsakligen axlarna och benen. Jag var nöjd när jag var klar.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

