Nu har jag sonat mitt brott

Det bjöds på wienerbröd på kursen idag och tja, jag var inte sämre än att jag åt av dem… I och med att jag smäckt i mig sådana onyttigheter så blev det till att verkligen förbränna kalorier på passet idag. Om jag lyckades? Nja, jag var inte illamående/skakistrött när jag var klar, men nog tusan körde jag rätt hårt på passet. Kompletterade med styrkeövningar efteråt, men hann inte så mycket då thaipasset varade 10 min längre än vanligt. Inte för att jag klagar, det var kul att köra idag. 🙂

Ett urval av vi gjorde: tre raka slag med rundspark och frontspark. Fem snabba raka slag och fem snabba rundsparkar. Hård krok och två hårda knän. En väldans massa snabba rundsparkar. Vi räknade från 10 och neråt. På 10 var det såklart 10 snabba rundsparkar, på 9 var det 9 snabba, ja ni förstår. När vi kom ner till 1 blev det en stenhård rundspark, följt av ytterligare en stenhård rundspark. Vi gjorde som sagt lite annat också och körde rätt långa sessioner per person, så man fick verkligen upp pulsen och svettades som en gris! Jag gillar det i och för sig. Min träningspartner råkade få lite rekyl på mittsarna och slå till sig själv tre gånger när jag antingen slog eller sparkade hårt och hon inte höll mittsarna så koncentrerat.. Oops!

På styrkesidan hann vi bara med att studsa medicinbollen mot väggen. Tre set med 30 s på varje typ av kast. Ovanligt kort vilopaus mellan seten idag. Tror de låg på ungefär 10 s, så ni kan tro att armarna var möra efteråt! Orkade inte ens försöka mig på några chins idag…Däremot var jag duktig och körde fällknivar med tyngd och den fina magövningen där man har en partner som slänger ner ens raka ben i golvet och så ska man dra upp benen igen. Känns betydligt mer än man tror! Mina magmuskler krampade lite lätt när jag var klar, men då får ni tänka på att det stora antal sparkar vi gjorde under thaiträningen också får magmusklerna att jobba.

Körde övningar för axlar och triceps också, sedan hann jag tyvärr inte roa mig mer. Ville inte missa bussen hem..

 

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

