Många på plats

På gårdagens pass kändes det rentav trångt i salen. Vi var 15 stycken (3 tjejer), plus tränaren då. Under uppvärmningen (knäsparkar med hantlar, benböj med frontspark slängdes in emellanåt) tog tränaren tillfället i akt och påpekade att jag som var minst tycktes vara den enda som körde med de tunga hantlarna. Jag fann det komiskt, för det är gott om grabbar som utan vidare hade kunnat hoppa de lätta hantlarna. Förstår inte varför de envisas med att inte självmant välja de tyngre? Eller jo, när vi kör skuggboxning med hantlar förstår jag det, för somliga klagar då på att det gör ont i axlarna…men vad sjutton, ju mer man tränar med de tyngre hantlarna, desto mer styrka får man. Det är ingen enorm vikt och som tränaren påpekade, klarar jag som är minst i gruppen det så borde övriga också klara det!

På thaidelen blev det blandade kombinationer med fokus på styrka eller snabbhet. Då jag körde med C och hon har stenhårda sparkar, så är jag smått förvånad över att jag inte har blåmärken på armarna. När jag stod där och höll mittsarna blev jag ju röd! Kul att köra med någon som inte fegar med styrkan i alla fall. 🙂 Alla övningarna var sådana att pulsen verkligen gick upp och svetten lackades så det stod härliga till. Utom möjligen clinchandet, för där låg pulsen på en mer lagom nivå. Jag körde mot en nybörjare sista omgången och då gällde det att ta det lite lugnt. De satans kardborrbanden på hennes handskar lyckades dock riva upp ”skrapsår” vid ena axeln. Det tar väl ett par dagar innan det är borta.

Fastän jag förbrukat rätt mycket energi under passets gång, så hade jag ändå mer att ge när det väl var över. Gav mig på chins igen, men det har inte skett någon utveckling där inte. Fortfarande patetiskt få antal chins jag lyckas göra, MEN jag får vara stolt ändå för det är inte många tjejer som ens lyckas göra en utan hjälp när de börjar. Jag körde en massa hantelövningar för armarna, drog till med en variant på dips, körde min corestyrkeövning och avslutade med en magövning. Sedan tog tiden slut för mig och det var förmodligen lika bra då jag vid det laget hade tränat mig helt skakis. Å andra sidan är jag sällan riktigt nöjd om jag inte har tagit ut mig till den graden.

Idag vill jag lova att jag känner av allt clinchande med en enorm träningsvärk i nackmusklerna. Det blir till att dränka sig i thailiniment senare. Armar-, bröst- och ryggmuskler är också lite plågade. Om det sedan är renodlad träningsvärk eller det faktum att min kropp tycks bekämpa något just nu (mår inte precis tipptopp om vi säger så) är en annan femma..

OT: jäklar vad grym jag ser ut när musklerna är helt pumpade! Otur för er att ni inte får se någon bild på det. Att fota med mobilkamera när man dessutom är helt skakis på handen ger otroligt kassa bilder. Jag kan således inte visa er (än) hur grym jag faktiskt ser ut med pumpade muskler.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

