Schysst pass som gav rejäl träningsvärk

Jajemän, idag sitter jag med en träningsvärk som bara blir värre ju mer av dagen som går. Den kom krypandes i armarna och magen, tog sig vidare till bröstet, benen och ryggen. Ska nog dränka mig i thailiniment senare ikväll..

Passet var uppbyggt som så att vi började med knäsparkar som uppvärmning, med diverse slagsessioner invävt. Givetvis med hantlar! Efter det blev det till att slå kombinationer mot fokusmittsar. Först med fokus på snabbhet och sedan på styrka. När vi plågats lite lagom där blev det säckträning. Tre och tre om varsin säck och sedan sparkade vi hur länge som helst. Normala sparkar ett par varv (dvs ett par minuter), snabba sparkar ett par varv och till sist stenhårda sparkar ett par varv. Ni kan tro att det brände i magmusklerna efter det! Till och med jag blev andfådd efter det. Jag fick nämligen någon kommentar mitt i om att jag inte ens flåsade, haha! Jag vet att jag har bra kondition, det är bara det det hänger på. 🙂

Det blev sparring också och den gick väl så där. Jag önskar jag blev bättre där någon gång.. Vi avslutade med situps och armhävningar, hela tiden fem av vardera tills tränaren sade att det räckte. Det var ett antal minuter det! Jag såg till att göra alla möjliga varianter på armhävningar; vanliga, på knogarna, breda, smala, samt med en hand fram/en bak. Minns inte riktigt hur många gånger jag hann göra varje variant, men det var tillräckligt många för att det skulle gå trögare att göra dem mot slutet.

Efter thaipasset körde jag 2,5 chins (det stör mig att jag inte orkar fler just nu), coreövning med tyngd på korsryggen, samt några övningar för axlar och armar. Det är helt enkelt inte det minsta konstigt att jag har så mycket träningsvärk idag.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

