Dödens vingslag

Jag flög högt uppe i skyn
njöt av att glida fram på luftströmmarna
Såg världen som ett lapptäcke
med tusen platser att landa på

Något fångade min blick
en vän eller fiende skymtade långt därnere
Det skulle undersökas
så neråt bar det i en hisnande fart

Så blank och vacker dräkt
det är som om jag såg mig själv
Vi möts på mitten
en duns och andan far ur mig

Dödens vingslag
blekt tecknade den sista livsgnistan
Förgänglig är lyckan
men känslan i minnet består

En duva som flög in i fönstret, lämnade dödens vingslag (ja, duvan dog..)

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Dödens vingslag

  1. Elisabet skriver:

    typ tummen upp…

Kommentera

