Hur det gick

Jag överlevde träningen igår, med nöd och näppe. Konditionsmässigt var det lugnt, men styrkemässigt var det uselt. Uppvärmningen med hantlar var en plåga innan kroppen hunnit bli rejält varm, för då var det snäppet mer hanterligt. Jag körde med enkiloshantlarna och fick en undrande blick från tränaren, så det var bara till att förklara varför jag körde så lätt. Att hålla mittsar var rätt okej när jag väl var varm, likaså att slå. Sparkarna var förstås inga problem, ja mer än att jag fortfarande önskar att jag fick till lite hårdare högersparkar. Jag förstår inte varför jag inte får med mig höften ordentligt där när jag faktiskt försöker tänka på att få med mig den? Märkligt! Jag vet precis hur jag ska tänka och göra för att få till en stenhård spark och likväl lyckas jag bara ibland.

Vi körde många slag- och sparkkombinationer igår, men den som var absolut roligast var när vi höll en fokusmitts i ena handen och en liten blå mitts i andra. Vi skulle slå ex höger, vänster rak mot fokusmittsen och sedan drämma till med en stenhård höger lowkick mot den blå mittsen. Den som höll mittsen fick se till så den täckte smalbenet och dra upp/vinkla benet lite utåt för att möta sparken. Jag hade gladeligen kört den kombinationen halva passet, så kul tyckte jag den var. Lowkicks har jag inga problem med att få till hårdheten i.🙂 Det blev tre hårda slag x 10 också. Först raka, sedan uppercuts och till sist krokar. Jag fick en kommentar från min mittshållare om att jag slog väldigt hårt. BRA! Då lyckades jag med något i alla fall!

Jag vet inte om tränaren förbarmade sig lite över min träningsvärk, för vi slapp allt vad armhävningar och medicinbollsövningar heter och fick köra egna magövningar under 5 min tid. Jag var jätteglad över det, ända tills jag började träna magen och upptäckte att jag banne mig hade fått träningsvärk där med! Den hade bara varit lite senare på att dyka upp än den i armarna och bröstet. Ja jisses…jag kan tala om att jag inte körde en endaste styrkeövning efter thaipasset. Ovanligt för att vara mig, inte sant?

Idag är träningsvärken ännu värre än igår. Armarna kan hänga rätt ner och ändå göra ont. Nudda mig lätt på bröstet och jag kvider. Få mig att lägga mig ner på sidan och jag ojar. Det är tur att jag har en ren vilodag idag! Iof hade jag rent tekniskt kunnat skippa träning OM jag hade haft någon idag, men ni vet hur jag är. Jag drar mig för att hoppa träningspass. Ikväll ska jag dränka mig i thailiniment… Kunde inte göra det imorse eftersom jag behövde ta hänsyn till doftallergikerna på min praktikplats.

Trots att jag ojar mig över träningsvärken, så är jag i smyg rätt glad över den ändå. Bara så ni inte tror något annat.🙂

 

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

