Annorlunda träning

Det har blivit lite tunnsått på den vanliga träningsfronten nu. I torsdags var det ren vilodag med tanke på all träningsvärk. Gårkvällens thaipass fick strykas till förmån för restaurangbesök med kursarna. Också en form av träning för min del, fastän den gjorde raka motsatsen till att bränna några kalorier. Jag hade väl egentligen tänkt vara ambitiös och kompensera med en promenadomgång idag, men jag ändrade mig med tanke på vädret. Har ingen lust att blåsa bort. Den enda träning som pågår härhemma är därför att gå in mina nya högklackade skor. Hellre ha lite obekväma fötter nu, än en om vecka på festen. Skorna är till på köpet lite för stora (storleken mindre var för små), men jag har efter flera dagars testande äntligen hittat den vinnande kombinationen för att de ska kännas lagom på foten. En sviktande sula i båda skorna, plus en silikonhalvsula framme i den högra. Nu ska bara skinnet forma sig lite lagom kring fötterna också.

Jag var ursprungligen mer sugen på ett annat par högklackade skor med tjusig smal klack. Kruxet var bara att de var skitsmala framtill, allmänt obekväma och i syntetskinn. Hellre ha ett par skor som är hyfsat bekväma, i skinn och med en okej klack (9 cm hög😀 ). Om ni dessutom undrar var jag hittade just dessa så kan jag upplysa om att det var på Din Sko.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Träning, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

