Gymmat igen

Minsann om inte min kompis A drog med mig till gymmet igen! Inte för att jag är svårövertalad precis. Jag kanske skulle satsa på gymkort nästa år? Vi får se. Just nu är det kul att köra enstaka pass då och då. Idag blev det en massa ryggövningar, bl a latsdrag och rodd. Jag gjorde också en variant där man ligger på en ställning och tränar svanken. A körde som det var, men för mig var det på tok för lätt att bara lyfta min egen överkropp. Det slutade med att A erbjöd sig att hämta en skivtyngd åt mig och så fick jag en på 5 kg. Den var egentligen också för lätt att köra med, så nästa gång har A sagt att han ger mig 10 kg. Vad kan jag säga? Jag är rätt stark i nedre ryggen tack vare ridningen och sedan har jag inte precis någon tung överkropp.

Efter avslutad gymrunda var jag i vanlig ordning fullständigt skakis och jag förväntar mig en hejdundrande träningsvärk imorgon. Vi får väl se.

 

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

