Lyckat sparringpass

Igår var det sparring precis hela passet. Vi hade blivit förvarnade om det redan förra veckan. Jag gick och gruvade mig över om jag skulle dyka upp på träningen eller inte, eftersom jag inte var så peppad på tanken av att köra sparring hela passet. Sedan smög det dåliga samvetet in om hur onyttig jag hade varit i helgen, samt hur få thaipass det skulle vara de kommande två veckorna. Alltså dök jag upp i alla fall och det ångrar jag inte en sekund!

Vi började med 5 min valfri uppvärmning. Jag satsade på knäsparkar, twistande, knäböj med frontsparkar, slag, snabba sparkar med först ena benet och sedan andra, samt till sist skuggsparring. Allt utan hantlar, då jag FORTFARANDE har en massa träningsvärk sedan gympasset i torsdags. Helt sanslöst…

Så satte då sparringen igång. På tjejsidan var det bara jag och C, så vi fick börja med att köra mot varandra. Jag fick sedan växla mellan henne och tre av grabbarna. Mot den yngsta som inte sparrats så mycket tog jag det riktigt lugnt. Försökte att bara markera slag och sparkar. Mot övriga var jag lite hårdare, om än fortfarande lätt i slag och sparkar. Det gick faktiskt riktigt bra att sparras och jag fick till med en massa beröm och en kram från en av grabbarna efter andra sparringomgången mot honom. Å jag som ser honom som duktig på att sparras. 🙂 En annan av grabbarna (honom jag nog körde mest mot) lovade att ge mig stryk sista gången, men han misslyckades totalt, haha! Däremot tror jag så här i efterhand att det var han som var skyldig till den här hårda smällen på höger lår som jag fick någon gång i början av allt sparrande. Den som gör att jag snudd på haltar idag. 😛

Det blev bara ett fåtal nya blåmärken från igår, så jag är supernöjd! Nu är det bara ett thaipass kvar den här veckan och sedan är det juluppehåll. Eller ja, ett sparringpass inklämt på onsdag nästa vecka (som jag kommer våga gå på) och sedan är det meningen att ytterligare ett ska klämmas in efter nyår. Nya terminen börjar dock inte förrän 9 januari. Jag tänker förstås inte ligga på latsidan för det. Får försöka klämma in något litet träningspass härhemma eller på gymmet, samt promenader hit och dit.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

