Uppe i varv

Det har tyvärr inte blivit någon träning sedan i måndags, då jag gick med halsont och allmän orkeslöshet i två dagar. Träna med halsont är inget jag någonsin gör. Det är ingen brist på förbränning av kalorier för det, för jag slängdes in i hetluften igen genom att göra comeback på B. Tempot är så högt där att även om jag huvudsakligen står bakom kassan så är jag så uppe i varv och varm att jag måste förbränna rejält på bara det. Lite lustigt för övrigt att jag inte har jobbat där på två år och sedan hastigt och lustigt slängs in de dagar på året då butiken säljer som mest. Tur att inte alltför mycket har ändrats, det tog två minuter så var jag helt med på noterna. Minus en liten förvirring när en kund skulle köpa presentkort på e-bok och jag inte ens visste att vi sålde det eller vad det skulle slås in på. Ännu roligare var att INGEN av personalen hade sålt något sådant tidigare och det var knappt de ordinare hade pejl på hur det skulle vara. Ännu roligare var att jag senare under dagen sålde ytterligare en drös av dem. Jag kvarstår alltså som den enda som överhuvudtaget har sålt sådana sedan de började med det. 😛 De kommer säkert ikapp mig så småningom.

Sidospår, eller snarare tillbaka till ursprungsspåret träning. Jag har FORTFARANDE lite träningsvärk kvar sedan gympasset förra torsdagen. Trodde inte det var tekniskt möjligt..om det inte är så att jag på något vis förnyade den lite halvt omedvetet på sparringen i måndags?

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Träning, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

