Otroligt svettigt pass

Jag är väldigt glad över att jag gick på dagens sparringpass! Tror inte jag har svettats sådana enorma mängder på evigheter, men det är lätt hänt när man sparras i en timme och sedan kör diverse mittsövningar efteråt. 1,5 timme långt träningspass idag alltså och det var första ordentliga träningen på 1,5 vecka. Jag hade som tur var inte hunnit tappa något i vare sig kondition eller energi.

Det går bättre och bättre på sparringen och nu tycker jag det är kul igen! Sparrades mot sex olika personer och mötte diverse svårigheter, men det var ingen som jag kände att jag bara tog stryk av. Mot vissa var jag rentav den som fick in flest träffar, mot andra var jag mer jämnbördig och mot somliga blev jag träffad betydligt oftare än vad jag själv fick in träffar. Det är som det ska vara. Alltid lär jag mig något ändå! Skulle dock behöva bli snabbare än vad jag är i mina kombinationer.

Dagens favorit att köra mot var en kille jag pinsamt nog glömt namnet på, men han är duktig och kör lätta slag och sparkar för att vara snäll mot mig. Det uppskattas, för då kan jag fokusera mer på taktik och lär mig bättre. Idag råkade jag sparka på ett mindre snällt ställe. Givetvis inte med flit! Han hade i alla fall suspensoar och jag sparkade inte hårt, men ändå. Det har hänt förr, mot andra. Vet inte om det är någon inbyggd reflex hos mig att vilja sätta sparkarna på ungefär den höjden?

Sparringen lämnade mig genomdränkt och andfådd, men det blev ändå lite mittsträning. Diverse hårda slag/sparkkombinationer på räkning, några snabba rundsparkar och stenhårda slag mot fokusmittsar. När alla kände sig mer eller mindre döda så drog tränaren till med 5 min magträning. Magmusklerna protesterade lite då de ansåg att sparringen hade varit fullt tillräcklig träning, men det var bara att bita ihop och plåga sig själv. Lite stretching och småprat på det och visp så var orken tillbaka igen! Om jag hade velat hade jag kunnat köra ytterligare träning minsann. Inte illa när kroppen fungerar så bra.🙂

Om jag fick några blåmärken? Jodå, sparring sätter alltid sina spår, så nu är jag nyårsfin med ett fåtal små prickar.😛

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Otroligt svettigt pass

  1. Elisabet skriver:

    Det är roligt att höra att du var i rätt god form trots din frånvaro en period. Jag undrar om det är mest positivt för mig eller för dig? Ditt ”resultat” påverkar ju också mig märkte jag!
    Apropå nyårsfin så önskar jag att jag hade kommit iväg till den där secund-handbutiken nära min praktikplats nu i mellandagarna… Där hade jag köpt några suveräna festblåsor (till dig…) Själv tänker jag bara vara hemma. Sitta och slita mitt hår med nya locktången och försöka lära mig den. Det, nagelack och fotbad är kvällens planer! Och en drös salta oliver med fiskpaté som min mor faktiskt snott ihop nu mitt på dagen. Gott slut! /Fjursen

  2. Elisabet skriver:

    Äsch, det blev inget fotbad och nagellack:-/ Minns inte vad jag gjorde. TV en hel del, bland annat för att distrahera hunden som var lite störd av kvällens pangande. För ovanlighetens skull tittade han inte ut genom fönstret på allt som kunde tänkas röra sig utanför under hela kvällen. Fotbadet får jag spara till trettondagen eller så.

Kommentera

