Dags att ta tag i sig själv

Redan kring min födelsedag lovade jag mig själv att jag skulle få njuta av god mat och onyttigheter under återstoden av december och sedan ta tag i mig själv efter nyår. Nu har vi uppenbarligen passerat nyår och det har blivit dags att infria löftet. Onyttigheter är tillåtet en gång i veckan, för övrigt gäller träning och sunt förnuft.

Målen för 2012:
– få fram magrutorna ordentligt, vilket förmodligen innebär deffning i maj
– öka antalet chins jag klarar själv (dvs fler än tre)
– bygga lite mer rygg- och axelmuskler
– fortsätta med thaiboxningen och ridningen (gärna bli ännu bättre)

Där har ni det svart på vitt!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Träning. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Dags att ta tag i sig själv

  1. Elisabet Norell skriver:

    Utav vilken anledning skall du egentligen ha fram magrutorna genom deffing??? Skall du tävla i ”utseende”? För deffing innebär ju, vad jag vet, att man svälter kroppen för att kunna visa alla muskler inför något speciellt tillfälle -uppvisning, fotografering, tävling el.dyl. Kroppen mår inte bra av att gå på den dieten under lång period. Jag vet att du vet det, men jag blir om och om igen förvånad över att du siktar mot att deffa ”utan att ha anledning”. Eller har du någon anledning att visa upp dig då???? Då skall jag inte säga mer.
    Kom ihåg att dina magrutor finns där under skinnet oavsett om du deffar eller inte!
    / Fjursen

    • h7elieng skriver:

      Svälter man deffar man på fel sätt…Däremot finns det ju de som deffar så de går ner på sådan kroppsprocent att det räknas som svält, men det är en annan femma. Dit ska inte jag. Å varför jag vill få fram magrutor är helt och hållet för min egen skull. Jag vill se om jag ens kan trolla fram dem!

  2. Elisabet skriver:

    🙂

Kommentera

