Mera ridning

Idag blev det mera ridning. Var smart nog att vara ute på förmiddagen. Red först A som hade MÄNGDER med överskottsenergi, men efter lite longering så satt jag upp och red. Två varv i bra trav blev det och han såg ren ut. Sedan skritt hem och då gick han också ordentligt. Fick kommentar från hästägaren att så bra som han såg ut idag har han inte sett ut på hela hösten. Det säger inte lite det.

Efter A var det F:s tur. Hon hade nyligen rullat sig i leran, så ni kan gissa hur lätt det var att få henne ren. Typ inte alls. Borsta blöt lera från en islandshäst med vinterpäls är mission impossible. F gick hyfsat och vi fick till en riktigt fin tölt också! Lite ridning i paddocken blev det också, med galopp, volter och annat. Fick henne aldrig till att gå i form, men så som det blåste då är jag glad att hon överhuvudtaget lyssnade på mig. Å lite gummisnoddseffekt i tyglarna blev det ändå, så kontakten fanns i alla fall.

Vi gjorde stallsysslorna efter lunch och hann precis rulla in en stor höbal innan det började spöregna. Puh! Enorm tur med tajmingen där får jag säga!

Det var dagens träning det. Med tanke på alla halvhalter och att jag kände av att både ben och magmuskler fick jobba idag så blir jag inte förvånad OM jag åker dit på träningsvärk imorgon. Det blev dessutom en bra lunch ur träningssynpunkt. Massa gravad lax med bara spenat till och en skiva bröd.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Hästar, Träning. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Mera ridning

  1. Wiktor skriver:

    Har en islänning hemma i Hälsingland, när det är kladdigt ute är det mer en lerhäst än en Islandshäst 😀

    • h7elieng skriver:

      Haha, kan tänka mig det! Får hoppas att den häst du har i alla fall inte är en skäck så som min medryttarhäst är. Så här års är hon inte vit och svart utan gråbrun och grå. 😉

Kommentera

