Tillbaka till vardagslunken

Tillbaka till vardagslunken – med träningen alltså! Jag kan inte nog poängtera hur ofantligt skönt det var att träna igen. Det kändes välbehövligt på så många plan. Mentalt har jag känt mig olustig bara för att jag ätit en massa godsaker och knappt tränat, men den försvann så fort jag kom igång med thaipasset. Kul att träffa träningskompisarna igen och ännu roligare att det har dykt upp nytt blod. Omväxling förnöjer!

Juluppehållet har satt andra spår. Inte på konditionen, men en aning på styrkan och vigheten. Det var tungt som tusan att köra med tvåkiloshantlarna under uppvärmningen. Då varvade vi ändå knäsparkar med boxning. Armarna var duktigt möra efteråt. Thaidelen i sig gick bra. Mycket fokus på styrka idag i de olika kombinationerna. Både vanliga sparkar och knäande. Najs.

På fysdelen blev det bara situps med hantlar. Ni vet, variera antalet slag som slås i luften under själva situpsen. Lite lätt tänjning på det, bara split och spagat. Det var här jag märkte att jag minsann inte roat mig med sådant tre gånger i veckan, för aj vad det gjorde ont. Jag brukar kunna gå ner i spagat med vänster ben fram utan att det känns något, men idag kändes det alltså som tusan. Får väl vara glad för att jag överhuvudtaget fixade spagaten!?

Jag kände att jag hade rätt mycket ork kvar ändå, så eftersom vi inte gjort några armhävningar eller liknande så drog jag till med den gamla hederliga studsa-medicinbollen-mot-väggen. Tre set med 50 (korta)-30 (långa) reps och vips var jag som gelé. Totalt darrhänt, men det är så jag vill ha det efter ett redigt träningspass! Sedan kom jag också på att eftersom jag tränat magen vore det bra om jag åtminstone gjorde min coreövning. Det blev således plankan med 3,25 kg på korsryggen.

Bara för min inbillade nu-kan-jag-väl-inte-väga-det-jag-gjorde-innan-jul så var jag tvungen att avsluta med att ställa mig på vågen. Det visade sig att det absolut var ren inbillning, vikten låg där den skulle. För den delen fick jag i helgen en kommentar om att det gick att känna magrutor på mig. Det skulle det absolut inte gå att göra om jul- och nyårsfrossan ställt till det, så puh! Det ÄR tillåtet att dra ner på träningen och gotta sig en kortare period. Nu vet både ni och jag det! 🙂

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

