Disciplinerad…

…var jag igår. Hade sovit på tok för lite, mådde inte alls bra, men släpade ändå iväg mig själv till träningen. Den enda eftergift jag gjorde var att ta de lätta hantlarna på uppvärmningen. Turligt nog kickade träningsendorfinerna in efter ca 10 min in på träningen, så då kunde jag köra mer normalt. Jag fick ju äran att köra mot tränaren igår, eftersom vi var ojämnt antal. Bad honom ta det lugnt med mig just eftersom jag inte mådde bra. Om det blev lugnt? Njae, det blir sällan det med honom. Man kör hela tiden, men får små mikropauser här och var. När övriga byter så kör jag ytterligare, men bara hälften av det antal som övriga gör. Det blir mer som intervallpass hela passet igenom. Konditionen höll i alla fall och det var bara på sista omgången snabba slag som orken höll på att fallera.  Alltså när jag redan kört en full serie och övriga fick vila, men inte jag. Varm blev jag, men märkligt nog inte så svettig. Brukar svettas betydligt mer än vad jag gjorde igår.

Fysdelen igår bestod av att varva 5 situps med 5 armhävningar under 3 minuters tid. Eller var det 5 minuter? Tittade inte på klockan.. Efter det var jag helt skakis och konstaterade att det inte var lönt att ge sig på några extraövningar på egen hand.

Efter träningen fick jag en kommentar från tränaren om att min rygg började bli krallig. Perfekt, då är jag på väg dit jag vill! Men att se ut som om jag har stoppat kaktusar under armhålorna när jag går har jag inga planer på. Det finns snyggt musklad och det finns FÖR musklad.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

