Dåligt med motion nu

Det blev ingen thaiboxning igår, för jag mådde inte bra. Idag har jag således dåligt samvete över utebliven träning och ska allra minst kompensera med en promenad. Borde väl egentligen köra någon liten styrkeövning härhemma också, men vi får se.

För att muntra upp alla bloggläsare bidrar jag istället med en bild från långpromenaden i lördags. Troligtvis kejsarolvon. Hybridkejsarolvon brukar ju ha större och bulligare knoppar med en mer intensiv rosaröd ton innan de slår ut. Får väl dubbelkolla till våren när bladen slår ut, för då är det väldigt mycket enklare att se skillnad på de båda!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Fotografering, Träning, Växter/trädgård. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Dåligt med motion nu

  1. Elisabet skriver:

    Dum kommentar, men jag skriver den ändå…
    Varför kan du inte bara sätta dig i en skön stol hemma och säga till dig själv ”Nej nu skiter jag i all slags träning idag för jag är inte pigg. Nu skall jag sitta här och må bra ändå. Utan någon enda långpromenad eller hemmaträning!” Jag förstår att du gärna tillbringar tid ändå vid datorn eller med näsan i en bok, så du har inte alltför stort behov av tid till det. Men ändå. Prova att sitta ner och tomglo på utsikten (eller i en fin fotobok). Övertala dig sjäv att du mår bra denna dag utan träning!
    Ha det så skönt med eller utan träning!

  2. Elisabet skriver:

    Personligen måste jag nog övertyga mig om att jag skall ut å åka skidor -inte bara tänka det utan verkligen göra det. Mina tankegångar efter alla uppskjutna (=ogjorda) skidturer är ju inte så upplyftande:-/ Det är enklare att ta en skidtur än att försöka tänka bort de negativa känslorna från en uppskjuten skidtur. Varje dag är en ny skiddag! Tror jag.

Kommentera

