Bastupass

Thaiboxningen igår var inte att leka med. Ovanligt många på plats, såpass att vi fick lyfta ner några säckar i salen bredvid för att alla skulle kunna träna. Till på köpet så hade luftkonditioneringen bestlutat sig för att lägga av lagom till att vi skulle börja, så trots två öppna fönster var det snart bastukänsla komplett med svettindränkta kroppar och imma på både fönster och speglar.

Vi var ojämnt antal också, så jag fick köra mot tränaren. Tala om att ta igen det förlorade måndagspasset! Pust! Dagens kombinationer var bland annat tre raka slag och en rundspark eller frontspark, senare med två sparkar. En krok och en spark var en annan variant. Halvvägs in i passet så var det en nybörjartjej som bröt för att hon inte mådde bra, så då fick jag övergå till att köra mot hennes träningspartner istället. Den tjejen var också grön på thaiboxning så det blev lite korrigerande av mittshållning och annat, men det är sådant man får räkna med. Vi avslutade med att köra temposlag mot fokusmittsar. Det blev ingen som helst fysträning, men jag var milt sagt slut så det var nog lika bra. Några tappra själar skulle köra en halvtimmes sparring efteråt, men jag hade inte ork till det.

Jag började stretcha ben och så, men någonstans där kickade det dåliga samvetet in och jag kände att jag behövde göra någon slags fysövning i alla fall. Det blev lite mage, med hjälp av C. Hon slängde ner mina ben och jag drog upp dem igen, gång på gång på gång. Vi höll på ända tills jag började få problem med att orka dra upp benen igen, men vid det laget hade jag gjort bra många sådana både rakt fram och åt sidorna. När jag sedan stretchade klart så kom illamåendet som ett brev på posten. Jag var verkligen HELT slutkörd. Hade dessutom lätt huvudvärk redan innan passet och det blev tyvärr inte bättre efter passet. Jag drack nog för lite i förhållande till de mängder jag svettades ut, för resten av kvällen mådde jag jättedåligt. Illamående, magont och totalbultande huvud. Stapplade i säng, sov och mådde SÅ mycket bättre när jag vaknade imorse. 🙂

Idag har det på sätt och vis också blivit lite träning. Jag har med hjälp av en bekant kånkat sängar. Ut med den gamla och in med den nya. Behöver jag påpeka hur otympligt det är att bära en säng på högkant i snöblandat regn!? Blöt plast är inte lätt att hålla taget om..

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning, Träning, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

