Pumpat muskler på hemmaplan

Totalt pissväder ute och en önskan om att få röra på mig på något vis. Då fick det bli lite styrketräning på hemmaplan. Min lilla samling med redskap räcker inte så långt, men jag utnyttjade hela högen idag. Enkiloshantlarna till uppvärmningen (knäsparkar, twists, boxning, sparkar), rygglyft och mina avslutande situps med boxningsslag. 4-kilosmedicinbollen till några axelövningar såväl som fällknivar. 5-kiloshantlarna till alla andra övningar. Jobbade igenom armarna rätt så bra, så de blev sådär småläskigt pumpade. Ni vet, varma och svullna så det skriker om det. Ser snyggt ut men känns mindre trevligt vid lätt beröring. För axlarna blev det bara tre övningar. Önskar jag kunde gjort fler, men hade behövt hantlar med annan tyngd på för att få till det. Detsamma gällde övre ryggmusklerna. Fel tyngd på hantlarna jag har härhemma… Skulle behövt tyngre! Annars gjorde jag åtminstone rygglyft av lite olika slag, med hantlar.

Benen blev inte så värst tränade, för jag hade stillestånd när det gällde lämpliga benövningar med hantlar eller medicinboll. Alltså blev det endast två klassiska övningar; djupa knäböj och utfall. Bättre än ingenting i alla fall. I och för sig, mina frontsparkar och rundsparkar som jag drog till med i början av passet ger också lite benstyrka.

Total träningstid? En timme. Får väl ses som okej en lördag! Nu har jag gjort mig förtjänt av mer sofftid. 🙂

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

