Schysst thaipass trots allt

Kvällens thaipass var inte så tokigt. Känns som om jag var tillbaka i rätt form idag! Åtminstone hann energin aldrig tryta, trots att jag svettades floder och jobbade hårt.  Första kombinationen vi körde var höger, vänster krok, höger, vänster rak, rundspark(ar). Avrundade med en massa snabba sparkar på räkning. Återgick sedan till samma slagkombination som den första, fast med frontsparkar. Självklart blev det även ett gäng snabba frontsparkar och så några hårda rundsparkar på räkning. Kvickt byte av mittsar och så ett par rundor med hårda slagkombinationer (uppercuts följt av krokar).

Vi fick clincha idag. Var kul när jag körde med de vanliga typerna, men sedan fick jag köra mot en tjej som jag trodde var ny, men som jag fick reda på hade tränat länge och var duktig. När hon clinchade med mig kunde man tro att hon gick match, för satan vad hon drog ned min stackars nacke på studs. Jag hann inte ens blinka. Sedan försökte hon till på köpet fälla mig. Alltså, vi ska ta det LUGNT på träningen, så jag sade till henne och efter det lugnade hon ner sig ett snäpp. Synd bara för min nacke att hon inte tog det lite lugnare redan från början. Jag räknar iskallt med kraftig värk i nacken imorgon (känner redan av lite nu).

Det blev en liten stunds sparring efter ordinarie passet också. Fullständigt frivilligt. Jag hade inte tänkt vara med, men ångrade mig och gick in och sparrades lite i alla fall. Där kan jag säga att ny-gamla tjejen var rolig att gå upp mot! Jag körde mot andra också, men det var henne jag fick köra mest mot.

Summa summarum: nöjd och glad efter kvällens pass, om än med öm nacke. 🙂

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

